V poslednej dobe sa roztrhlo vrece s odporúčaniami ako nastaviť svoju digitálnu značku. Nezabudli sme však ako svoj biznis správne predstaviť pri osobnom stretnutí? Vieme sa odlíšiť od konkurencie v jednej vete?
Zber nových kontaktov sa presúva do online sveta, pretože sa cítime komfortnejšie? Príspevok na Facebook alebo Instagram napíšeme a nahráme vtedy kedy sa cítime ok, a vyjadrujeme len pozitívne správy a pocity.
Pri osobnom stretnutí sa ťažko plánuje v akej kondícii sa práve v čase, na kedy sme si naplánovali stretnutie, budeme nachádzať.
Pri osobnom stretnutí musíme reagovať okamžite, a reakcia vyplýva z našej skutočnej charizmy.
Je nám charizma daná alebo sa ju vieme naučiť?
Charizma je schopnosť ovplyvniť iných a byť obľúbeným. Je to povahová črta človeka.
Rodinné, vzdelávacie alebo pracovné prostredie vie ovplyvniť našu charizmu v dobrom i zlom smere. Naša generáciu nanešťastie bola vychovávaná v dobe, ktorá nám nedovolila naplno rozvinúť náš charizmatický potenciál.
Charizmu je však možné sa naučiť. Na začiatku treba posúdiť charizmaticky silné a slabé stránky.
Pri ohodnotení charizmy sa vychádza z hodnotenia týchto stránok:
Je cítiť vašu prítomnosť keď stúpite do miestnosti 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Dokážete ovplyvniť ľudí 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Viete, ako viesť skupinu 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Vďaka Vám sa ľudia cítia pohodlnejšie 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Často sa na ľudí usmievate 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Viete vychádzať s každým 1 – 2 – 3 – 4 – 5
Vyhodnoťte si každú kategóriu na stupnici od 1 do 5, tam kde máte najmenej bodov, to je oblasť s ktorou treba pracovať na dosiahnutie lepšej charizmy.
Charizma je súčasťou budovania osobnej značky.
Pripravte si sebaisté predstavenie svojho biznisu hneď na začiatku podnikania. Čím istejší si budete vo svojej seba-prezentácii, tým lepšia charizma z vás bude plynúť.
Pri svojom predstavení a budovaní svojej osobnej charizmy vychádzajte z poznania:
-
- Svojho poslania
- Svojej cieľovej skupiny
- Svojho produktu, ktorý ponúkate
Dodržiavajte presne toto poradie, ktoré vyplýva z pravidla zlatého kruhu The golden circle od Simona Sineka. (1. Prečo, 2. Ako, 3. Čo)
Vaše poslanie je kľúčový faktor k odlíšeniu sa od konkurencie. Každý sme iný, každého baví niečo iné, každý máme iné hodnoty, ktoré sú pre nás dôležité.
Naše hodnoty, štýl obliekania, rozprávania definujú s akými zákazníkmi „ladíme“. To je naša cieľová skupina.
No a v neposlednom rade produkt alebo služba, ktorý ponúkame. Ak by sme začali produktom na prvom mieste, je veľmi náročné sa odlíšiť. Pretože napríklad finančné poradenstvo je veľmi populárne a na trhu je veľké množstvo poradcov, tak istou nájdeme veľké množstvo koučov. Kozmetiku predávajú rôzne značky,..
Ten istý produkt viete za využitia vašej osobnej značky predať práve vašej cieľovej skupine lepšie vy ako váš kolega, ktorý zdieľa iné hodnoty a „ladí“ s inou cieľovou skupinou.
Preto aj pri osobnom stretnutí, tak ako to robíte pri príprave vašej webovej alebo facebookovej stránke, zdôraznite to čo vás odlišuje od konkurencie.
Nepodceňujte silu osobného stretnutia.
Ak potrebujete poradiť, ako sa správne odlíšiť od konkurencie, kontaktujte nás.